Městské divadlo Zlín [Studio Z]

Dub

Premiéra: 7.12.2023
Inscenace, jejíž každá repríza bude jiná a neopakovatelná. Hypnotizéra bude hrát pokaždé tentýž herec, v roli Otce však na každém představení bude jiný host, který nebude vědět o hře nic. Otec ztratil svou dceru kvůli nehodě. Muž, který řídil auto, je jevištní hypnotizér. Poprvé od nehody se oba muži setkají...
Městské divadlo Zlín
Hodnocení inscenace
Redakce
30 %
Uživatelé
20 %
2011000
Hodnocení redakce
Iva Bryndová 30 %
Lukáš Dubský 30 %
Chci vidět - přidat do seznamu

Volby

Hodnocení (3)

HODNOCENÍ REDAKCE
Iva Bryndová  30 %
4.4.2024 | 552 hodnocení
+ souhlasím
Text, jehož smysl mi zjevně unikl. Nerozuměla jsem důvodu, proč je do vedlejší role zrovna tohoto (nekomického, vlastně uměle dojímavého) příběhu obsazován pokaždé jiný, nezaškolený, ale profesionální herec. Na úrovni inscenace to nic nového nepřináší, z mého pohledu nefunguje ani systém nápovědy, již diváci chvíli slyší, chvíli ne. Nezaujal mě žel ani příběh, který se snaží předat.
Lukáš Dubský  30 %
17.1.2024 | 1140 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Netuším, co zlínskou dramaturgii na Crouchově textu tak zaujalo. Princip střídání herců zní nadějně, ve skutečnosti ale neznamená žádnou improvizaci, vše je pevně dané. Hostující herec (na festivalu Zaráz J.Hejcman) se ke svým replikám dostává skrze hlasitou nápovědu od P.Vacka nebo je čte z papíru. Marně jsem přemýšlel, co mi to jako divákovi přináší oproti tomu, kdy by měl druhý herec text pevně nastudovaný. Když se oprostíme od této vachrlaté konstrukce, tak Crouchova hra nic extra originálního nenabízí. Emocionálně silná situace tragické dopravní nehody a smrti dítěte je podávána na hranici kýče s okázalou snahou o "ždímání slz".
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Buddha  20 %
15.2.2024 | 1 hodnocení
+ souhlasím
Divadelní představení přináší rozčarování a vlastně samostatný výkon herců nelze objektivně přenést a hodnotit. Otázky vznikající z představení zavedou zvídavé diváky k vlastní rešerši díla. Bohužel, bohudík...
Z útržků kulturního zážitku zůstane nepochopení celého a zmíněná improvizace herců shoří jako papír při čtení papírů/napovědě...
Scéna i texty jsou 1:1 k anglickému bratrovi, imho dost nevhodně. Místy dějově nesrozumitelně pálí a vytváří příběh, který nemá flow a neobstojí. Konstrukce děje na sílu, bez opory hereckého výkonu, pro který vlastně není prostor.
Režie/dramaturgie šáhla mimo své schopnosti a divák zůstává opařen.

Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.