Zpráva
Diváci zažijí starodávný rituál a vstoupí do jiného časoprostoru
vydáno: 13.3.2017
Po Hábově krvavém Macbethovi uvádí malá vinohradská scéna Divadlo D21 další titul sezony. Euripidovy Bakchantky pro ně přepsala Lucie Ferenzová, režie se ujal Jiří Ondra. Premiéra se odehraje v pátek 17. března v 19:30 hodin. D21 zve diváky, aby přihlíželi starobylým magickým rituálům a pohlédli do minulosti, ale i budoucnosti.
„Bakchantky jsou pro nás hrou o cizích vlivech, které k nám přicházejí. Jejich kult a myšlenky pocházejí z Asie. Jsou nám blíž a blíž. Máme se jich bát? Šílet z nich? Je to vůbec třeba, když se nakonec všichni i tak sejdeme v podsvětí?,“ táže se režisér Jiří Ondra.
Text antické tragédie upravila přímo pro Divadlo D21 režisérka a dramaturgyně Lucie Ferenzová. Ta mimo Euripida vycházela i z dalších Euripidových děl nebo básní a písní jeho doby. Během inscenace zazní mj. i nejstarší dochovaná tzv. Seikilova píseň.
Zásadní složkou Bakchantek bude právě hudba a zpěv. Speciálně pro tuto inscenaci byla tradičním způsobem vyrobena i originální lyra z paroží a další nástroje. Autorem hudby je Jan Čtvrtník.
„Naše Bakchantky se odehrávají v postapokalyptické době, která spojuje tragédie, které se už staly. Můžeme se tvářit jako čestní obyvatelé své země chránící svou nacionalitu, ovšem sejde na tom ještě? Starý svět zanikl a nový se ještě nevytvořil. V inscenaci pracujeme s vlastními rituály, které vznikly z jiných prastarých rituálů, a s množstvím odkazů – antických a kulturních, na kterých stojí naše civilizace,“ dodává Ondra.
Neurčitost času, ve kterém se Bakchantky odehrávají, reflektují také kostýmy Jany Hauskrechtové. Inspirují se antickým světem i módou Blízkého východu a zároveň symbolizují propojení starého a primitivního i nového a moderního.
„Bakchantky v D21 jsou jakýmsi rituálem, který odkazuje na minulost, současnost a zároveň budoucnost,“ říká o nové inscenaci dramaturgyně Magdalena Frydrych Gregorová.
zdroj zprávy: Ilona Machová
„Bakchantky jsou pro nás hrou o cizích vlivech, které k nám přicházejí. Jejich kult a myšlenky pocházejí z Asie. Jsou nám blíž a blíž. Máme se jich bát? Šílet z nich? Je to vůbec třeba, když se nakonec všichni i tak sejdeme v podsvětí?,“ táže se režisér Jiří Ondra.
Text antické tragédie upravila přímo pro Divadlo D21 režisérka a dramaturgyně Lucie Ferenzová. Ta mimo Euripida vycházela i z dalších Euripidových děl nebo básní a písní jeho doby. Během inscenace zazní mj. i nejstarší dochovaná tzv. Seikilova píseň.
Zásadní složkou Bakchantek bude právě hudba a zpěv. Speciálně pro tuto inscenaci byla tradičním způsobem vyrobena i originální lyra z paroží a další nástroje. Autorem hudby je Jan Čtvrtník.
„Naše Bakchantky se odehrávají v postapokalyptické době, která spojuje tragédie, které se už staly. Můžeme se tvářit jako čestní obyvatelé své země chránící svou nacionalitu, ovšem sejde na tom ještě? Starý svět zanikl a nový se ještě nevytvořil. V inscenaci pracujeme s vlastními rituály, které vznikly z jiných prastarých rituálů, a s množstvím odkazů – antických a kulturních, na kterých stojí naše civilizace,“ dodává Ondra.
Neurčitost času, ve kterém se Bakchantky odehrávají, reflektují také kostýmy Jany Hauskrechtové. Inspirují se antickým světem i módou Blízkého východu a zároveň symbolizují propojení starého a primitivního i nového a moderního.
„Bakchantky v D21 jsou jakýmsi rituálem, který odkazuje na minulost, současnost a zároveň budoucnost,“ říká o nové inscenaci dramaturgyně Magdalena Frydrych Gregorová.
zdroj zprávy: Ilona Machová
Další zprávy
Novou scénu DJKT rozzáří jeden z nejzábavnějších klasických muzikálů posledního půlstoletí
(Divadlo J. K. Tyla Plzeň, 27.11.2024)
Maminko, můžu jít tatínkovi na svatbu? Divadlo pod Palmovkou uvede irskou černou komedii U Kočičí bažiny
(Divadlo pod Palmovkou, 23.11.2024)
Kahudova Bytost v režii Kamily Polívkové
(Divadlo X10, 22.11.2024)
Divadlo Kalich se naplní nadějí
(Divadlo Kalich, 22.11.2024)
Hravý Smetana: Má Vlast poprvé jako divadlo...
(Jatka78, 21.11.2024)