Klicperovo divadlo Hradec Králové [hlavní scéna]
Pavel Khek, Lenka Smrčková, Iva Marešová
A pak usnu a vstanu
Premiéra: 11.1.2025
předpremiéry od prosince 2024
předpremiéry od prosince 2024
Dramaturgie: Lenka Smrčková, Iva Marešová. Výprava: Jozef Hugo Čačko. Hudba: Zuzana Navarová, Zdeněk Vřešťál, Vít Sázavský, Iván Gutiérrez. Hudební nastudování: Radek Doležal, Iva Marešová. Choreografie: Marek Zelinka. Režie: Pavel Khek.
Martina Czyžová, Maria Leherová, Lucie Andělová, Iva Marešová, Kamila Sedlárová, Martina Nováková, Lenka Loubalová, Daniel Krečmar, William Valerián, Jan Vápeník...
Hudební projekt, jenž bude poctou výjimečné ženě a zpěvačce Zuzaně Navarové, která navíc patří mezi nejslavnější rodáky Hradce Králové. Lidská duše je nehmotná substance živé bytosti. Co to ale znamená? Jaké má podoby a lze ji pomocí divadla a hudby zhmotnit? Příběh o výjimečné umělkyni, která se vymykala všem standardům a normám. Jaká je daň za jedinečnost, ale i totální autenticitu...?
Hodnocení inscenace
Redakce
70 %
Uživatelé
83 %
Hodnocení redakce
Lukáš Dubský 70 %
Lukáš Dubský 70 %
Chci vidět - přidat do seznamu
Termíny představení
6.3. | Čt | 17:30 | Hlavní scéna | Senioři 3; Autobusová linka; pro předplatitele autobusová linka zdarma | vstupenky | |
18.3. | Út | 19:00 | Hlavní scéna | Úterky | vstupenky | |
21.3. | Pá | 19:00 | Hlavní scéna | 5 nej | vstupenky | |
10.4. | Čt | 19:00 | Hlavní scéna | vstupenky |
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ||||||||||||
|
Volby
Hodnocení (16)
HODNOCENÍ REDAKCE
Lukáš Dubský 70 %
19.2.2025 | 1235 hodnocení
+ souhlasím
65%. Jako pocta písničkářce Zuzaně Navarové to funguje výborně. Její písně jsou ztvárněny opravdu zdařile, k čemuž si divadlo přizvalo skupinu Razam i hradeckou filharmonii. Osobně mi trochu vadilo, že jde spíše o scénický koncert než klasickou divadelní inscenaci, dramatický oblouk tedy nečekejte, výplní mezi písněmi se stávají drobné situace ze života Navarové. I tak to ale nakonec dokáže celkem dojmout. Většina složek funguje v pěkné symbióze - pěvecky zaujmou hlavně hostující I.Marešová, L.Andělová a W.Valerián, pohybově zase M.Leherová. Projekce jsou místy zbytečně popisné. Divácká reakce ale dává znát, že má Klicperák nový hit.
HODNOCENÍ UŽIVATELŮ
Koeman2 100 %
25.1.2025 | 190 hodnocení
+ souhlasím
Něco tak nádherného a čistého jsem už hodně dlouho neviděl. Jestli vůbec někdy. Hudba Z.N. (zahráli Razam, Filharmonie HK), tanec (zejména herečky KD), zpěv (Iva Marešové + všichni herci KD), výprava (Jozef Hugo Čačko), choreografie (Marek Zelinka), režie (Pavel Khek), střípky z života Z.N. (nemá to souvislý příběh, ale to vůbec nevadí). Hluboká poklona celému tvůrčímu a inscenačnímu týmu Klicperova divadla a ta nejhlubší Zuzaně Navarové za všechny ty nesmrtelné písně, které nám tu nechala.
HMLT 100 %
12.1.2025 | 53 hodnocení
+ souhlasím
Dle mého názoru naprosto skvělé. Konečně zase jiný typ divadla v KD.
JSebesta 50 %
11.1.2025 | 13 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Celá koncepce je založena na genialitě Zuzany Navarové. Kdyby Z. Navarová nežila a nesložila tak skvostné písně, Klicperovo divadlo nemá o čem hrát. Děj tam totiž téměř nebyl. Bohužel nepovedená projekce, která herečkám nelichotila a bylo to tzv. ?mimo mísu?. Přišlo mi, že celá projekce vůbec nespadá k tématu Zuzany Navarové. Po taneční stránce nejlepší Maria Leherová, naopak L. Andělové to nešlo. Pěvecky rozhodně nejlepší a všechny herečky o několika levelů převyšující Iva Marešová, která ale není členkou uměleckého souboru Klicperova divadla. Proto se ptám, kde je to divadlo roku?
Jarmil Křemen 80 %
8.1.2025 | 301 hodnocení
+ souhlasím
výtečné pojetí příběhu, žádná encyklopedie
zcela bych vyškrtl projekce, to se nedalo
zcela bych vyškrtl projekce, to se nedalo
B.such 60 %
28.12.2024 | 37 hodnocení
+ souhlasím
(+1)
Je to dobrá hra, nebo jsou jen stále dobré písničky Zuzany Navarové? Druhé je jistě pravda, o prvním stále přemýšlím.
Příběhu ve hře moc není, spíš pár zkazek, představení je sestavené prakticky jen z písní. I. Marešová zpívá tak výborně, že si člověk ani nepřeje, aby zpívaly herečky. Dokáže interpretovat křehkost i napětí v písních. Vyzdvihla bych originálně pojaté "Taši Delé". Oproti tomu "Ke zdi" bylo jen hlasité a úplně mu scházela dynamika a kontrast, na nichž píseň staví.
Tanec byl někdy uchvacující, jindy mírně estrádní. To, co se promítá za herce při zpěvu, někdy vypadalo, jako by to vytvořila AI podle prvních tří slov textu písně.
Příběhu ve hře moc není, spíš pár zkazek, představení je sestavené prakticky jen z písní. I. Marešová zpívá tak výborně, že si člověk ani nepřeje, aby zpívaly herečky. Dokáže interpretovat křehkost i napětí v písních. Vyzdvihla bych originálně pojaté "Taši Delé". Oproti tomu "Ke zdi" bylo jen hlasité a úplně mu scházela dynamika a kontrast, na nichž píseň staví.
Tanec byl někdy uchvacující, jindy mírně estrádní. To, co se promítá za herce při zpěvu, někdy vypadalo, jako by to vytvořila AI podle prvních tří slov textu písně.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.