Divadlo D21
<< Bajaja | Beat Generation >>
Lucie Ferenzová
Bakchantky
Premiéra: 17.3.2017 | 1:05x
Na motivy Euripida a dalších autorů. Překlad předloh: Helena Kurzová. Dramaturgie: Magdalena Frydrych Gregorová. Výprava: Jana Hauskrechtová. Hudba: Jiří Ondra. Režie: Jiří Ondra.
Poslední uvedení: duben 2018.
Poslední uvedení: duben 2018.
Autorská inscenace inspirovaná antickými motivy. Mýtus i skutečnost, radost i krutost v tragédii, v níž se vesele chcípá. Pocta rituálnímu šílenství, které chrání před tím opravdovým. Dionýsos se krutě mstí, mstí se tak, jak velké je jeho ukřivděné ego. A jeho oddané děvky mu rozumějí, i proto, že jim nic jiného nezbývá. Úcta k Bohu je prvořadá, žádné prosby nepomohou, slitování již není možné. Už dávno přetekl pohár trpělivosti a lidská lítost měla být na programu mnohem dříve. Uprostřed nádherně krutých orgií bude jedno, zabije-li matka syna či sestra bratra. Důležité bude, že se to stalo a byl pomstěn boží rod...
inscenace již byla stažena z repertoáru
Volby
Hodnocení (2)
HODNOCENÍ REDAKCE
Jiří Koula 60 %
8.4.2018 | 1601 hodnocení
+ souhlasím
Sečteno a podtrženo, našel jsem si v tom, co jsem si v tom našel, ale třeba to bylo myšleno jinak. Každopádně to byla jízda! Více viz blog.
Lukáš Holubec 60 %
7.2.2018 | 747 hodnocení
+ souhlasím
Inscenace plná magických rituálů, v jejichž sledování sice možná není jednoduché udržet plnou pozornost, ale o tom přeci tajemné obřady jsou. O spojování bytostí a vnímání světa jiným pohledem. I přes velkou dávku imaginace se autorka textu Lucie Ferenzová a režisér Jiří Ondra drží původního, byť dosti upraveného antického příběhu a výtečně jej formulují do stavu dnešní společnosti, ve které je strach z neznámého, jenž namísto odstranění poznáním příčin raději přiživujeme, hlavním motorem manipulace. Výkony Michala Dudka, Petra Pochopa a celkové vyznění dělají z inscenace pozoruhodný zážitek.
Komentáře uživatelů nevyjadřují stanovisko redakce. Názory jednotlivých redaktorů nemusejí vždy vyjadřovat stanovisko celé redakce.