Blog redakce i-divadla
Merlin patří do Prahy 2/2
vydáno: 2.4.2011, Jiří Koula
Merlin - Grál začíná přesně tam, kde Merlin - Zrození skončil, rytíři se vydali hledat Grál. Kromě příběhů jejich cest jsme svědky zbytku legendy, rozpadnutí spolku Rytířů kulatého stolu, Lancelotovy a posléze i Mordredovy zrady.
Ač je tento "díl" poloviční oproti předchozímu a "papírově" obsahuje více akce, je přesto klidnější, bez vedlejších postav, skrze vnější konflikty je pozornost soustředěna na niterné prožívání hlavních aktérů.
To na jednu stranu vytváří zajímavý kontrast k předchozí části, na druhou stranu se mi tato koncepce jeví poněkud nešťastná při uvádění Merlina jako celku, soustředit se v pozdních hodinách na volnější tempo je dost náročné.
Osobně mě zamrzelo i nahrazení živého výstupu Gabriely Vermelho reprodukovaným pianem, pravdou ale je, že pomohlo v navození intimnější atmosféry.
Co mě však v této části dost rušilo, byli Lancelot a Mordred ztělesnění Kristýnou Frejovou a Zuzanou Onufrákovou. Odvážná scéna, v níž se Mordred zmocňuje Ginevry, sice oko mužského diváka potěší, nejsem si ale jist, její vyznění je ale přece jen řekněme zvláštní. Též sir Lancelot pobíhající v závěru po jevišti v tenké přiléhavé košilce vypadal značně nestandardně.
Též mi bylo docela líto, že se závěrečné děkovačky nezúčastnili všichni účinkující, diváci totiž konec první hry vnímali jen jako druhou přestávku celku, a tak se někteří herci strávivší na jevišti čtyři hodiny potlesku nedočkali. A že stál za to, ač by se osazenstvo hlediště bez problémů vešlo do studia, intenzita potlesku předčila nejednou hru, na niž je v hledišti "narváno".
Sečteno a podtrženo, ač mi závěrečná dvouhodinovka přišla slabší než dvě předchozí, celkově Merlina hodnotím kladně a bude-li možnost si tento zážitek zopakovat, pravděpodobně tak učiním, kdo ví, třeba se mi dostane ozřejmění aspektů, jež jsou pro mě po prvním zhlédnutí záhadou.
Ač je tento "díl" poloviční oproti předchozímu a "papírově" obsahuje více akce, je přesto klidnější, bez vedlejších postav, skrze vnější konflikty je pozornost soustředěna na niterné prožívání hlavních aktérů.
To na jednu stranu vytváří zajímavý kontrast k předchozí části, na druhou stranu se mi tato koncepce jeví poněkud nešťastná při uvádění Merlina jako celku, soustředit se v pozdních hodinách na volnější tempo je dost náročné.
Osobně mě zamrzelo i nahrazení živého výstupu Gabriely Vermelho reprodukovaným pianem, pravdou ale je, že pomohlo v navození intimnější atmosféry.
Co mě však v této části dost rušilo, byli Lancelot a Mordred ztělesnění Kristýnou Frejovou a Zuzanou Onufrákovou. Odvážná scéna, v níž se Mordred zmocňuje Ginevry, sice oko mužského diváka potěší, nejsem si ale jist, její vyznění je ale přece jen řekněme zvláštní. Též sir Lancelot pobíhající v závěru po jevišti v tenké přiléhavé košilce vypadal značně nestandardně.
Též mi bylo docela líto, že se závěrečné děkovačky nezúčastnili všichni účinkující, diváci totiž konec první hry vnímali jen jako druhou přestávku celku, a tak se někteří herci strávivší na jevišti čtyři hodiny potlesku nedočkali. A že stál za to, ač by se osazenstvo hlediště bez problémů vešlo do studia, intenzita potlesku předčila nejednou hru, na niž je v hledišti "narváno".
Sečteno a podtrženo, ač mi závěrečná dvouhodinovka přišla slabší než dvě předchozí, celkově Merlina hodnotím kladně a bude-li možnost si tento zážitek zopakovat, pravděpodobně tak učiním, kdo ví, třeba se mi dostane ozřejmění aspektů, jež jsou pro mě po prvním zhlédnutí záhadou.
Tento blog vyjadřuje stanovisko jeho autora, nikoli celé redakce.
Další články tohoto redaktora na blogu